Loading...

Brilliant + ideas = Brid.
När du vill ha briljanta idéer.

Brid är en contentbyrå som har siktet inställt på en sak: att få våra uppdragsgivare att nå ut till sina målgrupper. Att med kraftfullt innehåll beröra, underhålla, informera eller interagera. Och skapa mätbara effekter.

Distribuera eller dö

Riktigt bra content förtjänar briljant distribution! Vi hjälper våra kunder att verkligen nå fram till sina prioriterade målgrupper, helt kanaloberoende - ägda, betalda och förtjänade.

Läs mer

360 och VR

Har du tidigare upplevt 360? Vi har arbetat med 360-produktioner några år nu och det är fortfarande ett väldigt nytt (och spännande) produktionsverktyg - och framtidens format.

Läs mer

Briljanta idéer

Vi skapar innehåll som syns och hörs. För din skull. Och i de kanaler där din målgrupp finns. Från raka texter till omvälvande 360-filmer.

Läs mer

Copy

Rätt text i rätt kanal ger effekt. Pressmeddelanden, webbposter, blogginlägg, film- eller pod-manus, på svenska eller engelska. Vi väljer orden noga, för oavsett kanal så ska innehållet ta dig närmare målet.

Läs mer

Contentstrategi

Svårt att nå dina mål? Då kanske du behöver en bättre karta. Med en tydlig innehållsstrategi blir det lättare att prata dig till bättre affärer. 

Läs mer

Grymma presentationer

Brukar du gena över gräsmattan? Då har du råkat ut för dålig design, där vägen känns onödigt lång. Bra formgivning stärker i stället ditt budskap, leder rätt och hjälper mottagaren att förstå vad du vill säga.

Läs mer

Podcast

Har du också förundrats över hur mycket innehåll vi konsumerar dagligen? Och hur mycket vi filtrerar bort? Ta podcasts till exempel. Det har blivit ett självklart format för varumärkesbyggande, och det är ett lättillgängligt format för användaren.

Läs mer

Rörligt

Våra hjärtan slår lite extra för film. Video är utan tvekan formatet som växer snabbast just nu, och utvecklingen lär inte avta. 82 procent av internettrafiken år 2020 kommer att vara just video – så för att sticka ut i mängden så måste man satsa på kvalitet, inte minst för att faktiskt få valuta för sina investeringar.

Läs mer