Loading...

Brilliant + ideas = Brid.
När du vill ha briljanta idéer.

Brid är en contentbyrå som har siktet inställt på en sak: att få våra uppdragsgivare att nå ut till sina målgrupper. Att med kraftfullt innehåll beröra, underhålla, informera eller interagera. Och skapa mätbara effekter.

Hur bevarar man en kundrelation, egentligen?

Eva Lundström är en etablerad profil inom marknad – och kommunikationsbranschen. Hon har varit verksam i en rad olika yrkesroller, nu senast som nordisk marknadschef på Apollo. "Jag drivs utav förändring, utveckling och nyfikenhet, men även

Läs mer

”Man känner sig rätt liten när CNN ringer”

The Swedish Number blev uppringda 191 549 gånger från 186 utav världens 195 länder. STFs kommunikationsansvarige, Jenny Engström ligger bakom succén och i Contentpodden pratar vi om resonemanget kring kampanjen, och om STFs varumärkesresa de senaste

Läs mer

”Kommer mina barnbarn kunna åka pulka?”

I Contentpoddens 12e avsnitt pratar vi med Yvonne Borg Nordlind, tidigare kommunikationschef på Stockholms Stadsmission. Yvonne gav sig in i den ideella sektorn efter att arbetat många år i IT-branschen. Hon ville jobba i en

Läs mer

Why Facebook is killing video

Notice how many videos you see in your Facebook feed these days? How many do you watch? Now, how many do you actually listen to?  And that's why Facebook's killing video. George Lucas is one

Läs mer

Virtual Reality på mjölkgården

Det har aldrig varit lättare att uppleva hur en mjölkgård ser ut och fungerar som med hjälp av den senaste tekniken . DeLaval har just släppt sin första virtuella verklighetsfilm där tittarna kan få en

Läs mer

Vilken 360 video kamera?

Om du går i tankarna att börja filma en 360 video, grattis! Vi är ganska säkra på att det kommer att vara en del av framtiden när det gäller rörlig media. Men låt oss förs

Läs mer

Hjärnskanning är det nya svarta

Magnetröntgen hör till vardags hemma inom sjukvården men nu har även marknadsförare fått upp ögonen för tekniken och dess användningsområden. Alla som investerar pengar i marknadsföring vill kunna mäta resultaten av sina insatser. Nu har några

Läs mer

Är SAS ett mediehus?

Är SAS lika mycket ett mediehus som jättarna Bonnier och Schibstedt? Det undrar Stefan Hedelius, global marknadschef på SAS, i vår första podcast som du hittar här.   Med 1,5 miljoner följare på sociala medier, 1,4 miljoner

Läs mer

Its time to kill clickbait headlines

If this post was to open with such a clickbait headline it might read “It looked like a standard click-bait headline but what happened next will blow your mind.” These headlines are everywhere now. Designed

Läs mer

Re-targeting requires care

From a marketing standpoint, the notion of re-targeting sounds excellent. Someone is surfing on your homepage and you bolster their viewing behaviour with a banner ad on other pages they move on to. The conversion

Läs mer

Dags att leverera, podsverige.

Jag älskar radio och radio-som-jag-kan-lyssna-på-när-som-helst, även känt som podcast. 1.9 miljoner svenskar lyssnar någon gång på en podcast och Stora Radiopriset har för första gången i år en kategori för just bästa podd. Så nu

Läs mer

Brid rekryterar ledande bloggare

Brid har rekryterat Therese Krupa Syllner som seniorkonsult . Hon börjar på den nystartade contentbyrån i april. Therese Krupa Syllner kommer närmast från JG Communication där hon har jobbat som account manager och projektledare. Hon

Läs mer

Finbesök

Vi hade finbesök från Pontus Staunstrup nyligen. Han är första besökare för att bli plåtad framför Brid väggen. Pontus är en av Sveriges främsta strateger inom content marketing och en före detta kollega till flera

Läs mer