Loading...

Brilliant + ideas = Brid.
När du vill ha briljanta idéer.

Brid är en contentbyrå som har siktet inställt på en sak: att få våra uppdragsgivare att nå ut till sina målgrupper. Att med kraftfullt innehåll beröra, underhålla, informera eller interagera. Och skapa mätbara effekter.

Santander: Snäppet bättre uppbackning

KUNDCASE: Inför Vasaloppet 2017 ville Santander Consumer Bank ta tillfället i akt att aktivera sitt sponsorskap. Under deras taglines 'Snäppet bättre uppbackning' och 'Vissa idéer är värda att förverkliga' tog vi fram ett helhetskoncept med en mängd innehåll för distribution inför, under och efter Vasaloppet.

Läs mer

LRF Mjölk: Talking cow

KUNDCASE: Inför den årligt anordnade EDA-kongressen, ville LRF Mjölk skapa en film med syftet att sprida kännedom om Sveriges djurhållning, landskap och självklart:mejeriprodukters nytta. En viktig parameter var även att skapa en filmkänsla, som på ett överraskande sätt påminner, uppmuntrar och värnar om vår vackra natur.

Läs mer

Stora Enso: Renewable future podcast

KUNDCASE: Till Stora Enso har vi producerat en podcastserie vid namn Renewable Future. Podcastens ambition är att göra hållbarhet mindre teoretiskt genom att ta upp intressanta frågeställningar till diskussion.

Läs mer

Från Sverige

KUNDCASE: När ursprungsmärkningen 'Från Sverige' ville lansera sin webbplats fick Brid det stora nöjet att arbeta fram design, strategi och webbutveckling.

Läs mer

Libero

KUNDCASE: Tillsammans med bloggduon Hormoner & hemorrojder har Brid producerat tre filmer för Libero.

Läs mer

Macklean: Insikter

KUNDCASE: Macklean erbjuder strategi - och affärsutveckling med fokus på livsmedel och bioenergi. De har skrivit och publicerat White Papers i många år. Problemet var att det var inte tillräckligt många som läste innehållet. Brid arbetade då fram en innehållsstrategi till Macklean. Vi tittade på målgruppen, kanalerna, budskapen och de önskade effekterna.

Läs mer

Skid-VM i Falun

KUNDCASE: Stora Enso var en av huvudsponsorerna till Skid-VM i Falun 2015. Inför VM producerade Brid två filmer; en 30- sekunders-spot som visades på olika storbildsskärmar inne på arenan och runt om i Falun under tävlingarna och en film som Stora Ensos kunder och medarbetare fick se på vägen till Falun.

Läs mer

XL-Galan

KUNDCASE: XL-Galan rankas som nummer två i världen när det gäller inomhusgalor i friidrott. Teamet bakom galan tog kontakt med Brid för att få hjälp med deras sociala kanaler.

Läs mer