Vilka är vi?

Vi är en contentbyrå med siktet inställt på en sak: att få våra uppdragsgivare att nå ut till sina målgrupper. Att med kraftfullt innehåll beröra, underhålla, informera eller interagera. Och skapa mätbara effekter.

Vi är en skara kreatörer, strateger, art directors och skribenter med en delad övertygelse – inget slår en riktigt bra story.

Engagerande och värdeskapande innehåll är grundbulten i content marketing. Vi vet att alla har en bra story. Den lokala kemtvätten har det. Det jättejättestora logistikföretaget har det. Du har det. Och vi kan berätta den.

Brid är helägt av förlaget LRF Media, ett dotterbolag till LRF (Lantbrukarnas Riksförbund). När det kommer till de gröna näringarna vågar vi sticka vi ut hakan och hävda att vi kan dem bäst.

Vad vi gör

Strategi, idé & produktion

Strategi – En strategi är utgångspunkten i all content marketing. Många jobbar med innehåll på olika sätt men saknar en plan.

Idé – Kreativitet är dagens viktigaste valuta. Mediebruset är massivt och det gäller att hitta en idé som triggar just din målgrupp.

Produktion – Vi skapar innehåll i det format som berättar storyn bäst, i de kanaler där målgruppen finns.

Men vad gör vi, egentligen? Vi har spetskompetenser inom många områden och tar in specialister när det behövs. Behöver ditt företag hjälp med en innehållsrik film? Eller kanske en ny kommunikationsplan? Eller varför inte välskrivna texter? Vi producerar innehållsrikt material med hjälp utav många kreativa medel. Vi har bland annat:

  • Gjort filmer i virtual reality (360°)
  • Byggt webbsidor
  • Producerat podcasts
  • Skrivit artiklar och copy
  • Jobbat fram olika typer utav strategier
  • Producerat filmer
  • Gjort whitepapers
  • Skapat kommunikationsplaner

Behöver du hjälp med något annat än ovan nämnda projekt? Maila oss så kan vi diskutera över en lunch!

Content Marketing

Innehåll som kunder
letar efter

Vad är Content Marketing?

Content Marketing handlar om att servera potentiella och befintliga kunder innehåll de vill ha, när de vill ha det. Innehåll som skapar värde och som löser just deras problem.
De flesta kunder börjar idag sin köpresa genom att vända sig till vår främsta sökmotor. Varje minut formuleras nästan tre miljoner frågor – frågor som du ska besvara. Genom att informera och inspirera, underhålla och utbilda, byggs förtroendefulla kundrelationer som leder till lojalitet och ambassadörsskap.
Content Marketing bygger inte på punktinsatser eller kampanjtänk. Det är ett pågående arbete som löpande måste analyseras, utvärderas och justeras längs vägen. Förändringstakten är högre än någonsin och med det ökar kraven på tillgänglighet, trovärdighet och relevans.

Contentpodden

En podcast med
marknadchefer

Är tv-reklamen död? Hur fördelar man budgeten mellan köpta och egna kanaler? Hur organiserar man sig för att möta krav på ökad integration?

I Contentpodden lyfter vi de utmaningar marknads- och kommunikationschefer ställs inför i dagens digitaliserade och föränderliga tillvaro. Podden gästas av många framstående namn i branschen som delar med sig av sina tankar och tips.

Här hittar du samtliga avsnitt av Contentpodden.

  • #19 Celine Fierro – Marknadschef Urb-it

    #19 Celine Fierro – Marknadschef Urb-it

    Celine Fierro berättar om de marknads - och kommunikationsutmaningar man stöter på i en startup, komplexiteten i en beteendeförändring och…
    Lyssna på poddcasten här
  • #18 Eva Lundström – Fd Marknadschef Apollo

    #18 Eva Lundström – Fd Marknadschef Apollo

    Eva Lundström har hunnit pricka av många imponerande yrkesroller inom en mängd olika branscher, senast som nordisk marknadschef på Apollo.
    Lyssna på poddcasten här
  • #17 Björn Nordgaard – Kommunikationschef Lantmännen Maskin

    #17 Björn Nordgaard – Kommunikationschef Lantmännen Maskin

    För Lantmännen Maskin är det personliga kundmötet nyckeln till framgång. Men så är även digitalisering och ambassadörer, Björn Nordgaard berättar…
    Lyssna på poddcasten här
  • #16 Johan Åhlén – CMO Hasselblad

    #16 Johan Åhlén – CMO Hasselblad

    Hasselblad hade 20,000 followers förra året på Facebook och Instagram. Idag har dem 130,000 på Instagram och 160,000 på Facebook…
    Lyssna på poddcasten här
  • #15 Jenny Engström, kommunikationsansvarig STF

    #15 Jenny Engström, kommunikationsansvarig STF

    The Swedish Number har blivit uppringt fler än 100.000 gånger från 178 länder runt om i världen. STFs kommunikationsansvariga Jenny…
    Lyssna på poddcasten här
  • #14 Anja Kempe – Senior brand manager – Ost, Arla

    #14 Anja Kempe – Senior brand manager – Ost, Arla

    ”Du kan vara en typ av konsument på morgonen och en helt annan typ av konsument på eftermiddagen.” Anja Kempe…
    Lyssna på poddcasten här

Kundcase

Vi vill få
dig att glänsa
  • lrf2

Ett återkommande inslag i LRF:s kommunikation är att på ett realistiskt och vardagsnära sätt visa…

  • Stora Enso

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och…

  • Libero_Logo_190

Tillsammans med bloggduon Hormoner & hemorrojder har Brid producerat tre filmer för Libero.

Filmen ”Dags att föda!”…

Nyheter

Det händer saker

Sex smarta startup-tips från Urb-its marknadschef.

Har du också länge funderat på hur man genomför marknadsaktiviteter med en begränsad budget? Celine Fierro berättar i senaste avsnittet utav Contentpodden om några av sina största utmaningar och hur de har handskats med mindre…

  • eva_l_puff

Hur bevarar man en kundrelation, egentligen?

Eva Lundström är en etablerad profil inom marknad – och kommunikationsbranschen. Hon har varit verksam i en rad olika yrkesroller, nu senast som nordisk marknadschef på Apollo.

”Jag drivs utav förändring, utveckling och nyfikenhet, men även problemlösning…

  • work-station-straight-on-view

Vi fortsätter att växa!

På Brid jobbar vi ständigt för att få våra uppdragsgivare att nå ut till sina målgrupper. Att med kraftfullt innehåll beröra, underhålla, informera eller interagera. Och skapa mätbara effekter. Vi söker nu en person som…

  • Björn_Nordgaard

Björn Nordgaards bästa kommunikationstips

Vi pratar med Björn Nordgaard, kommunikationschef på Lantmännen Maskin, om kommunikativa möjligheter, digitala svårigheter och interna förändringar.

För Lantmännen Maskin är det personliga kundmötet nyckeln till framgång. En viktig faktor för verksamheten är att leva efter…

  • subpages_videored_300x200

Vi växer vidare och söker nu en videoredigerare!

Det rullar på här på Brid och vi behöver nu förstärkning av en grym videoredigerare. Hos oss är det tre saker som räknas: kundfokus, kreativitet och att ha kul. Vi söker dig som brinner för…

  • tsn

”Man känner sig rätt liten när CNN ringer”

The Swedish Number blev uppringda 191 549 gånger från 186 utav världens 195 länder. STFs kommunikationsansvarige, Jenny Engström ligger bakom succén och i Contentpodden pratar vi om resonemanget kring kampanjen, och om STFs varumärkesresa de senaste…

Kontakta oss

Vill du prata med oss?
Det är troligen ömsesidigt...
Fredrik Almgren
Fredrik AlmgrenStrategi
E-post: fredrik.almgren@bridcontent.se
Tel: +46709994435
LinkedIn
Therese Krupa Syllner
Therese Krupa SyllnerSenior Konsult
E-post: therese.krupa@bridcontent.se
Tel: +46736446436
LinkedIn
Micaela Sundberg
Micaela SundbergKommunikatör
E-post: micaela.sundberg@bridcontent.se
Tel: +46721415558
LinkedIn
Colm O’Callaghan
Colm O’CallaghanVD
E-post: colm.ocallaghan@bridcontent.se
Tel: +46702590054
LinkedIn