Stort eller smått. Långt eller kort. Rakt eller krokigt. När det gäller content marketing är inget budskap rätt eller fel – det handlar bara om vad du vill uppnå med ditt budskap. På Brid levererar vi briljanta idéer enligt två huvudkriterier: Det ska vara affärsmässigt och vi ska leverera över förväntan. Vi använder våra sjuka unika härliga hjärnor, till bra ideér. Vi provtrycker alltid våra ideér grönt.

Vår 1-2-3-metod:

  1. Strategi. Utgångspunkten i all content marketing. Många jobbar med innehåll på olika sätt men saknar en plan. För oss är en strategi med innehållet a och o – om vi inte vet syftet är det svårt att göra en bra leverans.
  2. Idé. Kreativitet är dagens viktigaste valuta. Mediebruset är massivt och det gäller att hitta en idé som triggar just din målgrupp. Vi utgår från strategin och tänker nytt.
  3. Produktion. Lika självklart som det låter – vi skapar det innehåll vi har kommit överens om, i det format som berättar storyn bäst, i de kanaler där din målgrupp finns.

Vi har spetskompetenser inom många områden samt ett starkt och stort frilansnätverk. Hos oss får du hjälp med allt från kommunikationsplaner till välskrivna texter och innehållsrika filmer.

Bland annat kan vi:

  • Göra filmer i virtual reality (360°).
  • Bearbeta och skriva manus, på engelska och svenska.
  • Producera och redigera film.
  • Producera podcasts.
  • Ta fram kommunikationsplaner och jobba fram olika strategier.
  • Bygga webbsidor, från idé till färdigt resultat.
  • Skriva artiklar och copy samt whitepapers.
  • Leverera kommunikatörstjänster i form av publiceringar, nyhetsbrevsutskick med mera.
  • Ta fram mallar och manér, samt leverera presentationer i till exempel powerpoint.

Vill du ha briljanta ideér? Slå en signal.

Ett par projekt vi gjort för våra kunder

Case: Santander

Vi följde Johan Olsson när han genomförde sin första svenska klassiker.

Case: LRF

En film om ett Sverige som fortsätter att växa.

Case: CrossState

En animerad film för att förklara en komplex tjänst.

Case: Santander

Santander gav Snäppet bättre uppbackning till två noviser.

Case: Professional Secrets

15 korta filmer.

Case: LRF Mjölk

The Talking Cow film

Case: VR med Länsförsäkringar

Världens första VR-film från en hästrygg

Case: Stora Enso

KUNDCASE: Till Stora Enso har vi producerat en podcastserie vid namn Renewable Future. Podcastens ambition är att göra hållbarhet mindre teoretiskt genom att ta upp intressanta frågeställningar till diskussion.