Stort eller smått. Långt eller kort. Rakt eller krokigt. När det gäller content marketing är inget budskap rätt eller fel – det handlar bara om vad du vill uppnå med ditt budskap. På Brid levererar vi briljanta idéer enligt två huvudkriterier: Det ska vara affärsmässigt och vi ska leverera över förväntan. Vi använder våra sjuka unika härliga hjärnor, till bra ideér. Vi provtrycker alltid våra ideér grönt.

Vår 1-2-3-metod:

  1. Strategi. Utgångspunkten i all content marketing. Många jobbar med innehåll på olika sätt men saknar en plan. För oss är en strategi med innehållet a och o – om vi inte vet syftet är det svårt att göra en bra leverans.
  2. Idé. Kreativitet är dagens viktigaste valuta. Mediebruset är massivt och det gäller att hitta en idé som triggar just din målgrupp. Vi utgår från strategin och tänker nytt.
  3. Produktion. Lika självklart som det låter – vi skapar det innehåll vi har kommit överens om, i det format som berättar storyn bäst, i de kanaler där din målgrupp finns.

Vi har spetskompetenser inom många områden samt ett starkt och stort frilansnätverk. Hos oss får du hjälp med allt från kommunikationsplaner till välskrivna texter och innehållsrika filmer.

Bland annat kan vi:

  • Göra filmer i virtual reality (360°).
  • Bearbeta och skriva manus, på engelska och svenska.
  • Producera och redigera film.
  • Producera podcasts.
  • Ta fram kommunikationsplaner och jobba fram olika strategier.
  • Bygga webbsidor, från idé till färdigt resultat.
  • Skriva artiklar och copy samt whitepapers.
  • Leverera kommunikatörstjänster i form av publiceringar, nyhetsbrevsutskick med mera.
  • Ta fram mallar och manér, samt leverera presentationer i till exempel powerpoint.

Vill du ha briljanta ideér? Slå en signal till vår content evangelist Annica Saltskog.

Ett par projekt vi gjort för våra kunder

Santander: Johan Olssons första svenska klassiker

KUNDCASE: När Johan Olsson i april vinkade farväl till skidlandslaget bestämde han sig för att ta sig an En Svensk Klassiker. Vi följer honom genom hans nya satsning.

LRF: Tillsammans får vi landet att växa

KUNDCASE: På temat 'Tillsammans får vi Sverige att växa' gjorde Brid en film i två varianter som användes till detta syfte för LRFs kommunikation.

CrossState

KUNDCASE: CrossState är en molntjänst, som effektiviserar hanteringen utav leverantörsfakturor och på så sätt sparar tid och pengar genom att t.ex. inte längre behöva leta efter fakturor i pärmar. Vårt uppdrag blev att ta fram en film som enkelt visualiserar CrossStates tjänster.

Santander: Snäppet bättre uppbackning

KUNDCASE: Inför Vasaloppet 2017 ville Santander Consumer Bank ta tillfället i akt att aktivera sitt sponsorskap. Under deras taglines 'Snäppet bättre uppbackning' och 'Vissa idéer är värda att förverkliga' tog vi fram ett helhetskoncept med en mängd innehåll för distribution inför, under och efter Vasaloppet.

Professional Secrets: Premiumprodukter för köket

KUNDCASE: Vi hjälpte Professional secrets att demonstrera deras premiumprodukters funktion och design genom 15 korta filmer.

LRF Mjölk: Talking cow

KUNDCASE: Inför den årligt anordnade EDA-kongressen, ville LRF Mjölk skapa en film med syftet att sprida kännedom om Sveriges djurhållning, landskap och självklart:mejeriprodukters nytta. En viktig parameter var även att skapa en filmkänsla, som på ett överraskande sätt påminner, uppmuntrar och värnar om vår vackra natur.

Länsförsäkringar: VR från hästryggen

KUNDCASE: Länsförsäkringar ville göra en VR-film från en hästrygg. Filmen premiärvisades på Sweden International Horse Show i november med lyckat resultat.

Stora Enso: Renewable future podcast

KUNDCASE: Till Stora Enso har vi producerat en podcastserie vid namn Renewable Future. Podcastens ambition är att göra hållbarhet mindre teoretiskt genom att ta upp intressanta frågeställningar till diskussion.