Vi har många års filmerfarenhet i bagaget. Men idag är det inte (bara) erfarenhet som väger tungt. Idag krävs det stor koll på ny teknik, kreativa idéer och självklart – en bra story. Här på Brid har vi en unik möjlighet att erbjuda hela produktionskedjan – från idé till färdig film, utan inblandning av mellanhänder och yttre aktörer. Det är något vi märkt uppskattas av våra kunder.

Ett urval av filmer vi producerat är:

LRF – På temat ‘Tillsammans får vi Sverige att växa’ gjordes en film i två varianter som användes i syfte till LRFs kommunikation. Det producerades en kort variant på 20 sekunder som användes för reklam i TV4, samt en längre film på 90 sekunder som används både internt och i LRFs kommunikation mot allmänheten i sociala medier.

Brid stod för konceptutveckling, manus och produktion. Vi har även producerat en rad filmer internt och externt för LRF om deras 100 åriga historia, om deras arbeta som mediabyrå och kring deras resor runt i landet.

Santandersponsrar En Svensk Klassiker och önskade aktivera sitt sponsorskap. Vi klev in med en idé om bättre uppbackning inför Vasaloppet som resulterade i en tävling och tre filmer varav en för teve. När skidlegendaren Johan Olsson senare valde att hoppa av sin elitsatsning och bli motionär valde vi att följa hans Klassikersatsning med en rad filmer för såväl teve och sociala medier. Vi driver instagramkontot @minförstasvenskaklassiker och skapar innehåll kring hans resa från elitidrottare till nybörjare, i möten med coacher, andra motionärer och loppen.  

Brid stod för konceptutveckling, manus, genomförande (från fb-poster till film), produktion och postproduktion.

Hjärta Mjölk – berättar forskningsbaserad fakta om mjölk. Bakom Hjärta mjölk står svenska mjölkbönder och mejerier via LRF Mjölk. Vi har producerat sex filmer för Hjärta mjölk där två baseras på en undersökning om föräldrars oro kring livsmedel. De resterande fyra är intervjufilmer med dietister, nutritionister och skolmatexperter.

Brid stod för konceptutveckling, manus, produktion och postproduktion.

LRF Mjölk – Årligen anordnar EDA (europeiska mjölk – och mejeriorganisationen), en konferens om bland annat hållbarhet, framtidens mejerier samt lantbruk. I år, 2017, är det Stockholms tur att representera konferensen. För att locka besökare till Stockholm önskade LRF Mjölk skapa en kort film som visade upp Sveriges finaste sida.

Brid stod för konceptutveckling, manus och produktion.

Libero ” Dags att föda!” – En filmserie i tre avsnitt som vänder sig till gravida kvinnor som står inför att föda barn. Med expertis, humor och ärlighet vill filmen informera och peppa kvinnor och deras partners inför den stora dagen.

Brid har tillsammans med Hormoner & hemorrojder stått för manus och produktion.

Stora Enso – hade en reklamspot på under skid-VM 2016 i Falun. Men de hade ingen film. Vi föreslog en idé som skulle kunna berätta för allmänheten om vad Stora Enso gör utan att göra det till en informationsfilm.

Brid stod för konceptutveckling, manus och produktion.

Kolla in resten av våra produktioner här.

Är du intresserad av att faktiskt producera film och behöver vår hjälp? Inga problem! Kontakta vår mångfacetterade filmproducent Kalle eller vårt erfarna filmsnille Colm. Behöver du hjälp med redigering? Kontakta vår proffsklippare Micke.