Loading...

Brilliant + ideas = Brid.
När du vill ha briljanta idéer.

Brid är en contentbyrå som har siktet inställt på en sak: att få våra uppdragsgivare att nå ut till sina målgrupper. Att med kraftfullt innehåll beröra, underhålla, informera eller interagera. Och skapa mätbara effekter.

#15 Jenny Engström, kommunikationsansvarig STF

The Swedish Number har blivit uppringt fler än 100.000 gånger från 178 länder runt om i världen. STFs kommunikationsansvariga Jenny Engström ligger bakom succén och pratar om resonemanget kring kampanjen och om STFs varumärkesresa de

Läs mer

#13 Pino Roscigno, chef för marknad och erbjudande, SPP

"Hållbarhet har alltid varit en affärsstrategi, inte en marknadsstrategi." I detta avsnitt av Contentpodden pratar Pino Roscigno om pensionsångest, våra svårigheter att fatta rationella beslut, rockader i organisatonen och hur man lyckas skapa stolthet internt.

Läs mer

#8 Jeff Jackett, Marketing Director, McDonald’s

“Growth doesn’t come through behaviour that’s unambitious. You have to not be afraid to stick your neck out.”In this week's episode of Contentpodden, Jeff Jackett talks about being boringly repetitive and disruptive at the same

Läs mer

#6 Leif Sjöblom, marknadschef på Kafferosteriet Löfbergs

”Det vore en dröm att koka ner big data till något hanterbart.” Lyssna på Contentpodden med Leif Sjöblom, f.d. marknadschef, numera innovationsdirektör på Kafferosteriet Löfbergs. Mer om Leif Sjöblom, innovationsdirektör på Kafferosteriet Löfbergs. Om neuromarketing,

Läs mer

#4 Ulf Renée, Marknadschef Axfood Sverige AB

”Det är ett krig om de bästa hyllplatserna i butik.” Lyssna på Contentpodden med Ulf Renée, marknadschef på Axfood. Ulf Renée, Marknadschef Axfood Sverige AB Om att gå sin egen väg, ett avgörande beslut, om

Läs mer

#2 Heidi Wold, kommunikationschef Scandic Hotels

”Ingen kanal är stand-alone idag.” Lyssna på Contentpodden med Heidi Wold, kommunikationschef på Scandic Hotels. Om taktiken ”färre men värre”, varför de nordiska länderna är som fyra indieband, att arbeta upplevelsebaserat och livet på den

Läs mer

#1 Stefan Hedelius, global marknadschef SAS

“Jag är inte så intresserad av kanaler längre. Jag är mer intresserad av vem jag når.” Lyssna på Contentpodden med Stefan Hedelius, global marknadschef på SAS. Hedelius pratar om SAS storsatsning på content marketing och

Läs mer

Kontakta oss

Stör oss gärna, oavsett om du letar nytt jobb, vill samarbeta eller bara säga hej. Vi är nyfikna på vem du är!

#15 Jenny Engström, kommunikationsansvarig STF

The Swedish Number har blivit uppringt fler än 100.000 gånger från 178 länder runt om i världen. STFs kommunikationsansvariga Jenny Engström ligger bakom succén och pratar om resonemanget kring kampanjen och om STFs varumärkesresa de

Läs mer

#13 Pino Roscigno, chef för marknad och erbjudande, SPP

"Hållbarhet har alltid varit en affärsstrategi, inte en marknadsstrategi." I detta avsnitt av Contentpodden pratar Pino Roscigno om pensionsångest, våra svårigheter att fatta rationella beslut, rockader i organisatonen och hur man lyckas skapa stolthet internt.

Läs mer

#8 Jeff Jackett, Marketing Director, McDonald’s

“Growth doesn’t come through behaviour that’s unambitious. You have to not be afraid to stick your neck out.”In this week's episode of Contentpodden, Jeff Jackett talks about being boringly repetitive and disruptive at the same

Läs mer

#6 Leif Sjöblom, marknadschef på Kafferosteriet Löfbergs

”Det vore en dröm att koka ner big data till något hanterbart.” Lyssna på Contentpodden med Leif Sjöblom, f.d. marknadschef, numera innovationsdirektör på Kafferosteriet Löfbergs. Mer om Leif Sjöblom, innovationsdirektör på Kafferosteriet Löfbergs. Om neuromarketing,

Läs mer

#4 Ulf Renée, Marknadschef Axfood Sverige AB

”Det är ett krig om de bästa hyllplatserna i butik.” Lyssna på Contentpodden med Ulf Renée, marknadschef på Axfood. Ulf Renée, Marknadschef Axfood Sverige AB Om att gå sin egen väg, ett avgörande beslut, om

Läs mer

#2 Heidi Wold, kommunikationschef Scandic Hotels

”Ingen kanal är stand-alone idag.” Lyssna på Contentpodden med Heidi Wold, kommunikationschef på Scandic Hotels. Om taktiken ”färre men värre”, varför de nordiska länderna är som fyra indieband, att arbeta upplevelsebaserat och livet på den

Läs mer

#1 Stefan Hedelius, global marknadschef SAS

“Jag är inte så intresserad av kanaler längre. Jag är mer intresserad av vem jag når.” Lyssna på Contentpodden med Stefan Hedelius, global marknadschef på SAS. Hedelius pratar om SAS storsatsning på content marketing och

Läs mer