Santander Consumer Bank sponsrar Team Santander och En Svensk Klassiker som ett steg i att lyfta sitt engagemang för träning och hälsa. Under Vasaloppet 2017, som är en del utav En svensk klassiker ville Santander aktivera sitt sponsorskap. Under deras tagline ‘Snäppet bättre uppbackning’ tog vi fram ett helhetskoncept innehållande flera segment. En tävling utlystes och vi valde ut ett vinnarpar som tillsammans skulle stötta och genomföra det 90 kilometer långa loppet. En första film producerades där vi fick följa Niklas och Andreas när de tar sina första stavtag. Vi överraskade killarna med proffshjälp utav världsmästaren Johan Olsson, samt ett tungt, gediget och intensivt träningsschema.

 

 

Under Vasaloppet följde vi Niklas och Andreas med två filmteam. Slutresultatet är en film som visar killarnas resa från Sälen till Mora. Och om vemod, bristande självförtroende och känslostorm.

 

 

En reklamfilm för TV-format skapades och släpptes cirka tre veckor efter Vasaloppet som speglar hopp och glädje under Santanders tagline ‘Vissa idéer är värda att förverkliga’.